Wednesday, November 10, 2010

Kekasih Hati Ku


Saya suka sangat tengok jari-jemari kekasih hati saya. Cantik betul. Sungguh!! Sampai saya sendiri takut nak pegang. Bukan takut patah ke apa. Tapi takut nanti jari-jemari kitaorang tak boleh tolong diantara satu sama lain di satu hari yang gila selamanya didepan Yang Maha Esa.

Saya suka tengok rambut kekasih hati saya. Cantik betul. Sungguh!! Sebab itu saya belikan dia tudung. Hurm, bukan sebab cemburu orang lain tengok pulak kan. Tapi, sebab saya nak tengok rambut iklan Pantene dia tu sampai bila-bila. Takut nanti dibakar dek api neraka, di suatu hari yang gila selamanya.

Saya suka tengok bentuk badan kekasih hati saya. Mantap betul. Sungguh!! Sebab itu saya belikan dia telekung supaya masa dia 'dating' dengan Kekasih dia Yang Utama, dia jauh lagi cantik dan berseri menghadap-Nya. Saya pun tumpang dapat pahala. Peerghh!! Syoknya.

Saya sedih sangat bila tengok kekasih hati saya tak tidur, tak makan, sebab rindu dekat saya. Saya pun macam tu jugak, ada masalah yang sama. Dia tanya apa ubatnya? Saya pun bagi dia al-Quran untuk penenang jiwa. Semoga lebih cintakan-Nya daripada saya.

Saya sedih tengok kekasih hati saya selalu berpesan. "makan, minum, jaga diri, 'drive' kereta elok-elok, Saya susah hati. bla bla bla bla" katanya, tengok movie sama-sama, saya memang sayang sangat dekat dia. Kekal bahagia, selamanya.

Semoga kami saling mengingati, dosa sendiri pun infiniti. Nak tanggung dosa dia lagi pulak lepas ini. Semoga kami menginsafi diri kami sendiri. Ya Allah, ampunkanlah kami. Semoga kami dapat kekal bersama selamanya, di syurga nanti.

P/S :Kalau lah aku dapat berbuat demikian, Alhamdullillah. Seronoknya kekasih aku bila dia berada disamping ku. 

Terima Kasih kepada HAZRI RAZIFF atau lebih dikenali sebagai Bajib kerana sudi kongsi bersama karya hasil nukilan beliau. Anda boleh melihat karya-karya beliau di hazriraziff.blogspot.com. Sekian.

0 comments:

Post a Comment