Sunday, November 7, 2010

Cukur Jambul Qalesya

Aku terjaga awal pagi ini. Tak tahu kenapa tiba-tiba boleh bangun awal lak. Mungkin sebab letih gila kot semalam. Pukul 7 pagi dah bangun. Gila kan? Tapi nak gerak pergi rumah Si comel Qalesya ini pukul 9.30 pagi. Kan best kalau aku bangun pukul 9 pagi ke? ini tak. Pukul 7 pagi. Ish!! Nasib baik lah Rania dah bangun pagi sama dengan aku. Sempat laa jugak bermain-main serta bermanja-manja dengan dia kejap. Rania ini anak sepupu aku. Umur dia baru 2 tahun. Comel malah petah bercakap.

Tengok jam dah pukul 9 pagi. Aku pergi mandi serta siap untuk ke majlis cukur jambul berkenaan. Lepas itu, Aku terus gerak pergi Kampung Gunung Pasir. Pehh!! Naik motor jee beb. Bayangkan photographer naik motor? Chill laa. Aku tak kisah pun. Aku punya suka lah nak naik apa-apa pun. Yang penting aku ada kenderaan untuk bergerak sendiri. Aku naik motor sebab sepupu aku photoshoot perkahwinan kat Rantau dan aku kat Kampung ini. Jadi, aku dan dia berpecah. Kampung ini terletak lebih kurang 5 kilometer dari Seri Menanti.

Haha!! Kali ini kerja aku memang terbaik. Tak memenatkan. Sampai-sampai jee kat rumah Si comel tuu, Aku lepak kejap dan setting camera sikit. Tak lama lepas tuu aku terus shoot. Haha!! Si Qalesya ini sumpah gedik gila. Bila aku nak main dengan dia, dia menangis. Bila aku nak shoot gambar dia, Dia tak menangis then buat muka comel. Gedik tak gedik si Qalesya ini? Baru 2 bulan umur dia. Kalau dah besar, tak tahu laa macam mana agaknya.

Gambar Si comel Qalesya ketika cukur jambul.








Pergi lambat tapi balik awal. Haha!! sebab majlis itu habis awal. Balik tuu aku singgah kampung aku kejap. Lepak, Makan dan tidur sekejap.

0 comments:

Post a Comment