Friday, November 19, 2010

Bola Sepak Wanita

Hurm. Aku tak tahu macam mana nak mulakan cerita ini.

Aku tengah tengok TV, sekarang ini kan musim Sukan Asia di Ghuangzhou. Aku pun tengok laa. Tukar tukar channel. Tengok ada siaran langsung bola sepak wanita.

Aku tengok macam seronok sahaja. Aku pun tengok laa. Sampai habis kot aku tengok. Perlawanan diantara Vietnam dan Jordan. Haha!! nak kata kelakar pun boleh. Aku bukan nak mengata laa kan. Tapi aku lihat mereka main bagus jugak laa.

Yang paling seronok nya, Ada sesetengah pemain Jordan ini siap pakai tudung tuu. Pehh!! Terbaik!! Muslimah main bola beb. Penjaga gol lagi tuu. Bila dia cuba selamatkan bola dari pihak lawan. Tudung dia lari sedikit. Camera siap zoom dan focus dekat dia yang sedang betulkan tudung di tengah-tengah padang. Walau bagaimana pun, Jordan kalah di tangan Vietnam.

Bagus sebenarnya mereka semua ini. Siapa kata muslimah tak boleh main apa yang muslimat main. Kalau kena pada caranya. Insyaallah boleh. Tak kira di darat, udara mahupun air.

Keep it up Muslimah. Show to the world that Muslim is the ways.

0 comments:

Post a Comment